Skip links

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

Facebook
Twitter
LinkedIn

فهرست مطالب

موسسه مشاوره مهاجرت حامیان دانش با شعار مهاجرت با مشاوره صحیح آغاز می شود. در نظر دارد چشم اندازی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه نماید. این موسسه با هیئت مدیره مجرب و آکادمیک در زمینه تحصیل و مشاوره با بیش از دو دهه سابقه یکی از موفق ترین موسسات در زمینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه است. در ادامه روش های موجود برای ورود به دانشگاه های ترکیه را به اطلاع شما می رسانیم تا مقدمه ای باشد در راه موفقیت دانش آموزان عزیزمان

 دانشگاه های خصوصی

دانشگاههای خصوصی ترکیه بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو بر اساس معدل می کند حتی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، مدرک برخی از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد که اسامی این دانشگاه ها به شرح ذیل می باشد.

دانشگاه کوچ استانبول

دانشگاه باغچه شهیر استانبول

دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه پدی تپه استانبول

دانشگاه مدیبول استانبول

دانشگاه آجی یادم استانبول

دانشگاه با شکنت آنکارا

دانشگاه آتیلیم آنکارا فقط مورد تایید وزارت علوم )

لازم به ذکر است اکثر دانشگاههای ترکیه مورد تایید اروپا آمریکا و کانادا میباشد. شهریه دانشگاه های خصوصی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی سالانه بين 8000 دلار تا 27 هزار دلار و برای سایر رشته ها بين 2250 دلار تا 10 هزار دلار میباشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

آزمون یوس چیست؟

یوس در واقع آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه از مقطع دیپلم برای افراد غیر ترک می باشد. اکثر دانشگاههای ترکیه با آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجوهای خارجی می کنند.

چه کسانی می توانند در آزمون یوس شرکت کنند؟

فارغ التحصیلان مقطع دیپلم یا کسانی که سال دوازدهم هستند. لازم به ذکر است آزمون یوس محدوده سنی ندارد و شرکت کنندگان با توجه به نمره کسب شده در آزمون مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های ترکیه می شوند.

آزمون یوس شامل چه بخش هایی است؟

غالبا 80 سوال دارد که صبحتهای ریاضی دبیرستان حدود 35 سوال هوش حدود 40 سوال و هندسه حدود 5 سوال را شامل میشود و در مدت زمان 120 دقیقه باید به این سوال سوالات پاسخ داده شود.

زمان و محل برگزاری آزمون؟

اکثر دانشگاههای ترکیه به صورت مجزا آزمون یوس را برگزار میکنند. بازه زمانی آزمون ها حد فاصل فروردین ماه تا تیرماه میباشد. عموما دانشگاه ها در شهرهای آنکارا و استانبول حوزه برگزاری دارند. سوالات آزمون یوس عمدتا به زبان ترکی و انگلیسی می باشد که در زمان ثبت نام آزمون دانشجو می تواند بجای زبان انگلیسی زبان های عربی یا فرانسه را جایگزین کند. لازم به ذکر است برخی از دانشگاههای ترکیه امکان انتخاب زبان فارسی را به دانشجو می دهد. دانشگاههای دولتی بسیار مطرح در ترکیه به دانشگاه استانبول دانشگاه آنکارا شرح ذیل میباشد. دانشگاه حاجت تپه آنکارا دانشگاه قاضی آنکارا دانشگاه و 9 ایول ازمیر  دانشگاه اگه ازمیر دانشگاه آتاتورک ارزروم دانشگاه کاتیب چلبی ازمیر دانشگاه 18 ماييس سامسون که همگی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشند و شهریه آنها برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی حد فاصل 2000 دلار تا 11000 دلار به صورت سالیانه میباشد و برای سایر رشته ها حدفاصل 1000 دلار تا 4000 دلار میباشد.

آزمون SAT

آزمون SAT مخصوص متقاضیان پایه های پایانی دوره دبیرستان است که خواهان پذیرش در دانشگاه های برخی از کشورهای مختلف دنیا در مقطع کارشناسی هستند. جدای از این مطلب، بسیاری از مدارس و دانشگاه ها بر اساس نتایج کسب شده در SAT بورسیه های تحصیلی و فلوشیپهای آموزشی ویژه ای را به دانش آموزان پیشنهاد می دهند. این آزمون برای اولین بار در سال 1926 در کشور آمریکا پایه گذاری شد و اکنون توسط سرویس آزمون تحصیلی ETS مدیریت می شود. به طور کلی آزمون SAT برای ارزیابی مهارت های نوشتاری، کلامی و ریاضی داوطلبان طراحی شده است. متقاضیانی که خواهان ادامه تحصیل در کشورهایی مثل آمریکا استرالیا و کانادا هستند ملزم به گذراندن آزمون SAT و کسب نمره قبولی در آن هستند. هزینه آزمون بدون مقاله 96.5 دلار و با مقاله 113.5 دلار میباشد. این آزمون تایید شده توسط انگلستان، استرالیا، نروژ ترکیه، آمریکا، کانادا و برخی از دانشگاه های آلمان ایتالیا، فرانسه و دانمارک می باشد.

بخش های آزمون SAT

الف) بخش نگارش

که شامل بخش مقاله و بخش مرتبط با سوالات چند گزینه ای می باشد. بخش مقاله در آزمون SAT اختیاری است اما نمره آن برای برخی دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت میباشد.

ب ) بخش درک مطلب

که شامل درک مطلب و تکمیل جملات و خواندن انتقادی متن میباشد. این بخش ترکیبی از سوالات تستی و تشریحی است و سعی دارد. مهارتهای داوطلب را به طور ویژه در حوزه واژگان زبان انگلیسی محک بزند 52 سوال برای این بخش در نظر گرفته شده که بیشتر بر حوزه هایی مثل متون ادبی جامعه شناسی و روانشناسی متمرکز مستند. سوالات قسمت درک مطلب نمره منفی ندارند.

(ج) بخش ریاضی

که شامل سه بخش جبر توابع هندسه احتمال و تجزیه تحلیل داده ها می باشد. تعداد سوالات ریاضی 58 سوال است که در 20 سوال اول استفاده از ماشین حساب غیر مجاز است. نمره منفی برای این بخش در نظر گرفته نمی شود.

Leave a comment

بهترین خدمات مهاجرتی با حامیان دانش

موسسه مشاوره مهاجرت حامیان دانش با برخورداری از کادری مجرب و آکادمیک در داخل ایران و کارگزاران و نمایندگان مجرب در خارج از ایران و سابقه ای درخشان نزدیک به یک دهه در امر پذیرش تحصیلی با دو دفتر در ایران و ترکیه مشغول به فعالیت می‌باشد

مشاوره و ارزیابی وضعیت تحصیلی

مشاوره سرمایه گذاری

مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی

مشاوره اخذ اقامت شهروندی

برگزاری همایشهای تخصصی

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag