Skip links

مهاجرت تحصیلی به آلمان

Facebook
Twitter
LinkedIn

فهرست مطالب

بورسیه در آلمان

بورسیه تحصیلی در همه کشورها برای تشویق کردن دانشجویان وجود دارد آلمان نیز از این قاعده مستثنا نیست شما می توانید با تامین شرایطی مانند معدل بالا، ارائه مقالات ، شرکت در سمینارها و… شانس خود را برای گرفتن بورسیه های تحصیلی آلمان بالا ببرید.

وجود دانشگاههای خوب آلمان و امکان تحصیل رایگان در آلمان سبب شده است که دانشجویان زیادی از سراسر جهان جذب تحصیل در آلمان شوند. تحصیل در اکثر دانشگاههای دولتی رایگان بوده و یا فقط هزینه هر ترم حدود ۲۵۰ یورو است. اگر قصد گرفتن اقامت دائم آلمان را دارید می توانید بعد از پایان تحصیل ، شغلی پیدا کنید و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری در آلمان تبدیل کنید. لازم به ذکر است که آمار بیکاری در آلمان فقط ۶ درصد است و این بدان معناست که پیدا کردن کار در آلمان اصلا سخت نیست. دلایلی که می تواند شما را برای مهاجرت تحصیلی به آلمان ترغیب کند

کیفیت بالای آموزش

تنوع در رشته های تحصیلی

آمادگی شروع به کار پس از تحصیل

استفاده کردن از پتانسیل های فردی

و بها دادن دولت آلمان به تخصص ها

اجازه همراه یکی دیگر از مزایای تحصیل در آلمان این است که اگر بخواهید خانواده خود را در کنار خود داشته باشید میتوانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ویزای همراه آلمان بگیرید و به همراهان شما اجازه کار در آلمان نیز داده میشود. موسسه مشاوره مهاجرت حامیان دانش مفتخر است در مسیر ادامه تحصیل شما عزیزان در کشور آلمان همراهتان باشد، پس با ما در ارتباط باشید.

آزمون TMS

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی دندانپزشکی و دامپزشکی در آلمان را دارید لازم است. آزمون TMS را پشت سر بگذارید.

TMS مخفف TEST FOR MEDICAL STUDIES است که بیشتر توانمندیهای درونی و ذهنی فرد را در برخورد با چالشهایی که در دنیای پزشکی به وفور پیش خواهد آمد بررسی می کند. مفاد آزمون TMS به شرح زیر است

– شناخت الگوها

– درک اولیه پزشکی و علمی

-حل مسئله به روش کمی

-ادراک بصری و تخیل هندسی

– درک و تفسیر متون

– تجزیه و تحلیل نمودارها

برای موفقیت در آزمون TMS باید دانش کافی از زیست شناسی، فیزیک، پزشکی ، ریاضیات و شیمی داشته باید. آزمون TMS به زبان آلمانی و به صورت حضوری برگزار میگردد، بنابراین برای شرکت در این آزمون باید وارد آلمان شوید به متقاضیان شرکت در آزمون TMS ویزای ۳ ماهه متقاضی دانشجویی آلمان داده می شود. حداکثر نمره آزمون ۱۷۸ میباشد و حداقل نمره برای قبولی در دانشگاههای دولتی آلمان ۸۹ می باشد. این آزمون دوبار در سال در ماه های اردیبهشت یا خرداد و آزمون دوم در ماه های آبان یا آذر برگزار می گردد.

برای ورود به سایر رشته ها در دانشگاههای دولتی آلمان آزمون TESTAS در نظر گرفته شده است. این آزمون برای مقایسه استعداد تحصیلی متقاضیان و ارزیابی اینکه متقاضی شانس اتمام موفقیت آمیز دوره را دارد یا خیر برگزار می گردد.

آزمون TESTAS از سه بخش تشکیل شده است.

بخش اول اطلاعات عمومی و دروس پایه

بخش دوم سوالات کاملا تخصصی برای رشته تحصیلی متقاضی

بخش سوم سنجش معلومات و مهارت های زبان آلمانی

متقاضی این آزمون دو بار در سال در ماههای اسفند و خرداد برگزار می شود که به دو زبان انگلیسی و آلمانی می توانید در آن شرکت کنید. از نکات قابل توجه آزمون TESTAS برگزاری آن در ایران میباشد، یعنی شما می توانید در شهرهای اصفهان، شیراز و تهران در این آزمون شرکت کنید.

Leave a comment

بهترین خدمات مهاجرتی با حامیان دانش

موسسه مشاوره مهاجرت حامیان دانش با برخورداری از کادری مجرب و آکادمیک در داخل ایران و کارگزاران و نمایندگان مجرب در خارج از ایران و سابقه ای درخشان نزدیک به یک دهه در امر پذیرش تحصیلی با دو دفتر در ایران و ترکیه مشغول به فعالیت می‌باشد

مشاوره و ارزیابی وضعیت تحصیلی

مشاوره سرمایه گذاری

مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی

مشاوره اخذ اقامت شهروندی

برگزاری همایشهای تخصصی

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag